tisdag 2 juni 2009

Underbara lediga dag....

Efter några timmar och ett antal kaffekoppar i tysthet bestämde jag mig för att gå ut. Det var ju ändå 21 grader i skuggan vid tolvtiden...

Jag började med att dammsuga bilen sen tvättade jag den.....Sen rev jag bort allt ogräs på uppfarten.....Sen kom jag på att jag va hungrig, sikket problem.
Surfade runt lite och hittade ett recept på en kinesisk svamp och kycklingsoppa. Enda problemet var att jag hade inte citrongräs, koreander eller röd chili.
Så jag fick ju åka till Maxi, väl inne på Maxi går jag och strosar och dagdrömmer(som jag för det mesta gör). Väl hemma var det 45 minuter kvar tills jag skulle infinna mig på jobb...Jag kan väl bara säga att mina globalknivar har aldrig jobbat så snabbt....

I 45 graders värme slängde jag i mig ashet soppa, i bilen på väg till jobb började jag känna smaken av soppan.....Helt OK faktist, jag e inte så dum i köket....klappar mig på axeln.......

Nu glor jag på husfruarna och har tryckt i mig lite frukt, färsk annanas och honungsmelon mmmm........För mycket färsk annanas kan värkligen göra skada till munnen och tungan, känns som att jag har slickat på en saltsten i timmar.....Sov sött.

1 kommentar: