fredag 26 juni 2009

Renovering och shopping

Ja varför skulle man vakna utvilad ida???Näää, upp 07.15.
Som vanligt och boysen börjar trava in vid 07.30 snåret...Jag är ungefär lika pigg som en överkörd groda...Ha ha, faan va dåligt att skratta åt sina egna skämt****.

Jag står som en zombie iklädd i min fleecemorgonrock(som är i stålande färgen röd/orange och värmer bra) och erbjuder kaffe...Boysen brukar ha en kopp kaffe med sig i samma storlek som en termos, riktiga kaffekillar:-)......Ja vad kan jag skriva om bygget.-Det går frammåt och det verkar bli superbra;-) Jag är mest spänd över den andra sidan, (vårt gamla sovrum) där har vi ju inte ens haft ett fönster och att få in en kupa där kommer att bli en stor skillnad....Boysen räknar väl med att öppna där till veckan, hoppas det soliga vädret håller i sig.....

Sitter just nu och tittar på förlängningen av fotbollen, Sverige mot England men med våran tur lär väl England vinna....

Har även shoppat en massa färg, billigt?Nää, asdyrt..Åkte även på Maxi och handlade i stort sett allt jag såg och kanske skulle behöva. Oscar satt i ett litet hörn i kundvagnen, han har varit så duktig ida. Blev så sugen på fisk och bestämde mig för att laga torsk till middag. Kokade upp fisken, kokade upp ärtor och broccoli, gjorde hollandaisås och vispade upp en dl grädde och blandade ihop+ 2 msk citron, la broccolin i en krans i en ungsfast form och la fisken i mitten, strödde över med ärtor och sedan all denna underbara sås över........Serverade med kokt nypotatis och mina grabbar rensade sina fat:-)

I`l keep in toutch.

1 kommentar:

  1. Ska verkligen bli spännande att se ovanvåningen när det är klart!

    SvaraRadera