söndag 14 juni 2009

Oscar 5 år!

Sikken lördag...Vaknade upp till orkanblåst och regn, shit, hur ska detta gå?
Vi smög upp och sjung oss in i Oscars rum med paket.......
Efter frukosten ringde hoppeborgskillen och frågade om vi fortfarande var intresserad, KLART sa jag -lite regn hade vi ju förra året och det gick ju bra! Han tänkte ju mer på blåsten:-)
Efter 10 slutade det regna och vi fick upp hoppeborgen som säkrades fast i marken och i äppelträdet:-).....Barnen kom kl 12(En kunde inte komma, en körde cross och en var sjuk) dom b lev 4 st men hade inte mindre roligt för det....Det plev pizza, godispåsar med såpbubblor och tutor(såklart karameller) hemmagjord glass med nonstop...Vi sjöng, hoppade studsmatta och hoppade runt i hoppeborgen.....Klockan slog på snabbt och vips var kl 14.30 och alla skulle hem(alla? 3 st) Ja, det blev tomt en stund..

Oscar och Mattias la sig i soffan och jag började ladda för det andra kalaset som skulle börja kl 17.00...Värmde upp globalkvivarna och satte igång...Vi skulle ju bjuda på tacos så det blev lite hackande.......Men jag klarade mig bra och låg precis i "fas"....Guaccamolen, salladen, dukning m.m. var klart innan den första ringde på dörren:-)

Till efterrätt hade jag och Oscar bakat en grön tårta med gelehjärtan i form av en 5....Den uppskattades av alla:-)

Oscar fick så fruktansvärt mycket leksaker, han måste ha varit riktigt snäll.....

En underbart rolig och stressande dag, hemst att skriva men det är skönt att den e över.

Tänk att min älskade grabb är 5 år...

Bilder kommer snart! Kram

1 kommentar:

  1. Visst är det roligt med kalas, men ganska skönt när det är över:-)

    SvaraRadera