onsdag 17 juni 2009

Takrenovering och HLR

Ja, igår rök plåttaket:-)
En hel förmiddag med en hel del oljud...Det var inte tyst en stund.
Vid 10.30 kallade jag in boysen på macka och kaffe för att sen skicka upp dom på taket lite mera jobbglada:-)......

Vi har åkt på en "bump in the road", den speciella filten som ska läggas på taket är försenad från leverantören:-(....Vilket gjorde att killarna valde att sluta. Dom ville inte ta bort eterniten eftersom om det skulle regna så....Ja, regnar det in....Och det ville vi ju inte....

Jag åkte iväg på ny HLR kurs, det har ju förändrats igen....Mellan 13 och 16.00 hånglade jag med en docka:-)...Riktigt så illa var det inte, gick igenom hamlish metoden som inte heter så längre...För att få in lite andra tankar i huvudet kallas det nu för....HÅLL I ER!!!BUKSTÖT.
Bukstöt, vad va det för fel på hamlish?

Nu kommer ännu en förändring, ni vet framstupe sidoläge. Det heter nu stabilt sidoläge....? Varför? Varför ändra något som man använt alla år...Nu ska vi göra det lite klurigare,eller?

-HLR som nu också ändrats..Sist jag gick var det 2 st inblåsningar och 15 kompressioner.
Nu börjar du med kompressioner men ger 30 st och sen ger 2 inblåsningar. Barn som tidigare var 1 gånger 10 är nu också som på vuxna 30 gånger 2. Man lär sig nåt nytt varje dag(nästan).

Imorse vaknade jag strax innan 8, klädde mig och gick ner och satte på en stor kanna kaffe för att vänta in jobbkillarna....Tiden gick...Hade läst tidningen, druckit alldeles för mycket kaffe och sett nyheterna ett par gånger.....Det var ingen som kom....Jag som hade planerat att köra eternit till tippen....Nope, den där attans jävla duken hade inte kommit och har inte heller kommit under dagen heller!!!!!!Ingenting är gjort idag, den underbara eterniten pryder nu vårt tak med ett stort rutmönster över det i trä.........*arg*

Jaha, jag fick att göra ändå, jag har klippt häckarna runt om vårt hus, när jag tog en pause för att dricka och ta ett bloss höll jag på att slänga drickan i ansiktet för att jag skakade så efter allt klippande...Skakar inte längre:-)

Vits för vuxna öron:

En byggare gick till en bordell för att skaffa sig en flicka, när han kom dit bad han om att få en mörk flicka. När dom kommer upp till rummet säger killen: Klä av dig och ställ dig på alla fyra. Hon gjorde som han sa, efter en stund ståendes på alla fyra säger hon: Ska du inte sätta på mig?
Byggkillen säger: Nää, jag ville bara se om svart kakel går ihop med rosa fog.........

Sov sött:-)

2 kommentarer:

  1. du e så sjuk. fy f*n... hahaha... keep up the good work så man får sig några goa skratt här i norrland. själv har jag bloggtorka...

    //J

    SvaraRadera
  2. Trist att det står stilla på renoveringsfronten. När man väl har börjat så vill man att det ska gå undan!

    SvaraRadera