måndag 6 september 2010

Återkommandet...

Dagen efter jag skrev i bloggen blev jag verkligen sporrad till att veta hur lång rundan var som jag gick....Letade reda på en stegräknare jag visste jag hade(fortfarande kvar i kartong) ställde in hur långt mitt/mina steg va osv.....(man vill ju ha det så exakt som möjligt)

Ut och gick, härligt att få lite svar....Väl hemma visade sig att jag gått nästan 10000 steg och nästan 5 mil men bara gjort av med 200 kalorier????Jag slängde skiten....

För det första: Hade jag gått 5 mil och bara förbrännt 200 kalorier så hade jag slutat gått, för all evighet!!
För det andra: Så går man inte 5 mil på ca 70 minuter, och man hinner inte gå 10000 steg på samma tid(om man inte e en dvärg som käkar duracell batterier)....

Om jag hittar min andra stegräknare så ska jag ta med den på en runda:-)
Återkommer då jag vet lite mera exakt......

Over and out.

5 kommentarer:

  1. Hej! Du kan komma ner och låna 1 stegräknare om jag hittar någon. Den rundan bårde inte ta 70 min. du har ju ingen hund som ska stanna var tionde meter. Du får öka takten lite.
    Hälsningar Ulrika

    SvaraRadera
  2. Vilken runda gick du? Vi har ganska bra koll på många rundor, har bla kört med bilen och mätt. I skogen finns dessutom skyltar som talar om hur långt det är mellan tex Gantofta och bron nere vid grillplatsen.
    Du är flitig du!

    SvaraRadera
  3. Jag gick från mig, ut på grusrundan, ner en bit på pålstorpsvägen över till skogen, genom skogen o genom gantofta, hem....

    SvaraRadera
  4. Hej! Det var en bra runda! Då är tiden godkännd!
    Hälsningar Ulrika

    SvaraRadera
  5. Det är en lång runda! Rätt tid för den=)

    SvaraRadera